بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

  • ۰
  • ۰

با استفاده از نمونه ای از پوشش پلاستیکی ، فناوری کاشت یک قسمت چمن برای پارکینگ با دستان خود را در نظر بگیرید. این فرآیند شامل چندین مرحله است.

 

تعیین هدف پوشش

ابتدا مشخص می کنیم که پوشش چمن برای چه اهدافی ایجاد می شود. این یک سوال بی اهمیت نیست، زیرا یک رنده چمن کاری که برای پارکینگ انجام می دهید می تواند بار متفاوتی را تحمل کند. علاوه بر این، بسته به این بار، ایجاد یک فرورفتگی در زمین با اندازه مشخص برای پایه زیرین خود پوشش ضروری خواهد بود. به عنوان یک قاعده، سه نوع بار وجود دارد:

 

بارهای سبک، سکوها و مینی پارکینگ (مسیرهای عابر پیاده، زمین های ورزشی، پارکینگ برای خودروهای تا 1 تن)؛

بارهای متوسط، پارکینگ برای خودروهای 1 تا 3 تن (اتومبیل، مینی ون، مینی بوس)؛

افزایش بار، پارکینگ برای تجهیزات بیش از 3 تن (گازل، مینی بوس، اتوبوس، تجهیزات ویژه و حتی هلیکوپترهای کوچک).

همانطور که می دانید رنده چمن زنی قادر به تحمل بار 1 متر مربع تا یک و نیم تن (1.5 تن) می باشد. این محصول از پلاستیک با استحکام بالا ساخته شده و دارای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

نشانه گذاری

در مرحله دوم، قلمرو سایت آینده را علامت گذاری می کنیم. با توجه به ابعاد، یک محاسبه اولیه انجام می دهیم و کانتور سایت را ترسیم می کنیم. لازم است در خدمات مربوطه محل ارتباطات (لوله های آب، فاضلاب، کابل) در این سایت مشخص شود تا مزاحمتی ایجاد نشود و متعاقباً آنها را بازیابی کنید.

 

آماده سازی فونداسیون

در مرحله بعد، با توجه به بارهای انتخاب شده، پایه را آماده می کنیم. اگر پوشش برای:

بارهای کوچک به این معنی است که عمق گود خاکی باید 19-34 سانتی متر باشد (10-20 سانتی متر - یک لایه سنگ خرد شده، 5-10 سانتی متر یک لایه ماسه و 4 سانتی متر رنده).

بارهای متوسط، عمق فرورفتگی 29-44 سانتی متر خواهد بود (لایه 20-30 سانتی متر سنگ خرد شده، لایه 5-10 سانتی متر ماسه و رنده 4 سانتی متر).

با افزایش بارها، عمق فرورفتگی به 39-59 سانتی متر می رسد (لایه 30-45 سانتی متر سنگ خرد شده، لایه 5-10 سانتی متر ماسه و رنده 4 سانتی متر).

خاکبرداری در مناطق کوچک (نزدیک خانه، کلبه، گاراژ) را می توان به صورت دستی و با استفاده از بیل انجام داد. البته حفاری خاک در سایت های متوسط ​​و بزرگ با تجهیزات مخصوص بیشتر به مصلحت است. انجام عملیات خاکی در مناطق وسیع به صورت مکانیزه از نظر اقتصادی سود بیشتری دارد.
ضمناً خاک حفاری شده برای کار بعدی مناسب نخواهد بود و می توان آن را از محل ساخت و ساز خارج کرد. هنگام حفاری، مهم است که به ارتباطات موجود در زمین آسیب نرسانید؛ برای این کار، آموزش کارگران و اپراتورهای ماشین ضروری است. زیرپایه باید تسطیح و برنامه ریزی شود. در این لحظه، در صورت لزوم، یک سیستم زهکشی با در نظر گرفتن تمام شیب های پوشش آینده گذاشته می شود
.

 

گذاشتن سنگ های جانبی

بنابراین، تغار آماده است و پلت فرم خطوط کلی خود را دارد. اکنون باید سنگ های جانبی یا همان طور که به آنها کربس نیز گفته می شود قرار دهید. اگرچه فناوری نصب حاشیه ها دشوار نیست، اما همچنان نیاز به دقت، یکنواختی و وضوح در نصب هر حاشیه دارد. حاشیه ها مانع از گسترش توری چمن در امتداد لبه های سایت می شوند. در صورت امکان بهتر است حاشیه های لاستیکی نصب شود. آنها سبکتر از بتن های استاندارد هستند، به ترتیب نصب آنها آسان تر خواهد بود و زمان و تلاش کمتری را می طلبد. به علاوه، حاشیه‌های لاستیکی تا حد ممکن برای انسان و وسایل نقلیه ایمن هستند.

 

آوار گذاری

سنگ خرد شده توسط کامیون تحویل داده می شود. باید تخلیه و به طور مساوی در سراسر سایت توزیع شود. تخلیه و تسطیح سنگ خرد شده به دو صورت دستی و با استفاده از ماشین آلات قابل انجام است. البته، همه چیز به صورت دستی بسیار بیشتر طول می کشد. سنگ خرد شده به ارتفاع مورد نظر ریخته می شود و به خوبی کوبیده می شود. رمینگ توسط غلتک یا ویبراتور انجام می شود.

 

تخمگذار ژئوتکستایل

پس از تسطیح و فشرده سازی قلوه سنگ، ژئوتکستایل ها ریخته می شود. این یک پارچه بادوام است که از الیاف پلی استر تشکیل شده است. دو وظیفه اصلی را انجام می دهد:

اولا، اجازه نمی دهد علف های هرز از میان آوار خارج شوند.

ثانیاً اجازه فرونشست و شستشوی ماسه و خاک حاصلخیز را نمی دهد. در عکس نحوه چیدمان ژئوفبریک را می بینید.

پایه ریزی شن و ماسه

یک لایه ماسه تسطیح ریخته شده و بر روی ژئوتکستایل کوبیده می شود. شاید وظیفه اصلی این لایه تراز کردن سطح سایت آینده تا حد امکان باشد.

نصب توری چمن

پس از تمام کارهای انجام شده در بالا، نوبت به نصب رنده چمن می رسد. رنده های چمن ارفولگ یک پوشش لانه زنبوری مدولار است. اندازه ماژول ها 600x400 است و با چفت ها به هم متصل می شوند. این روش مفصل استحکام بیشتری به این پوشش ها می دهد. اگر اندازه ماژول ها را نمی توان در لبه های سایت تنظیم کرد، می توان آنها را به راحتی با آسیاب یا اره برقی برش داد.

پر کردن خاک حاصلخیز و کاشت چمن

حالا می توانید سلول های رنده چمن ارفولگ را با خاک حاصلخیز پر کنید و آن را با آب بریزید. سپس بذر علف را بکارید و دوباره آن را آبیاری کنید.

آبیاری و چمن زنی

در عرض 2-3 هفته، چمن به آبیاری منظم نیاز دارد. پس از این مدت، یک لایه چمن ضخیم تشکیل می شود. اکنون می توان از روکش برای پارکینگ استفاده کرد. البته چمن باید به صورت دوره ای آبیاری و چمن زنی شود.

 

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • علی اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی