بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

  • ۰
  • ۰

اندازه زمین فوتبال چمن مصنوعی چقدر است؟

 قوانین علامت گذاری زمین بازی برای فوتبال فوتبال محبوب ترین ورزش در جهان است. قوانین بازی برای همه کشورها و قاره ها یکسان است. و فرقی نمی کند بازی بین بچه های خیابانی باشد یا جام جهانی. اولین قوانین "جهانی" فوتبال در سال 1863 به تصویب رسید. و در سال 1886، چهار اتحادیه فوتبال بریتانیا هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال (IFAB) را تأسیس کردند که تنها مسئول توسعه و پذیرش قوانین بازی است. فیفا در سال 1913 به IFAB پیوست. قوانین فوتبال نسبتاً ساده هستند.

 اما الزامات زمین فوتبال باید کاملاً با استانداردهای تعیین شده برای اندازه و چیدمان مطابقت داشته باشد. عرصه فوتبال یک پروژه مهندسی پیچیده است. و هر چه سطح رقابت بالاتر باشد، الزامات برای رعایت قوانین بازی فیفا بیشتر است.

 الزامات استانداردهای زمین فوتبال تدوین شده بر اساس قوانین بازی IFAB 2018 / 19). قوانین اندازه گیری پارامترهای یک زمین فوتبال طبق سنت، تمام پارامترهای زمین فوتبال بر حسب یارد (واحد فاصله بریتانیا) اندازه گیری می شود، زیرا این انجمن های بریتانیا بودند که IFAB را متحد و تأسیس کردند.

اندازه گیری ها خارج از خطوط انجام می شود، زیرا آنها بخشی از منطقه محدود هستند. نسبت طول و عرض زمین فوتبال به هدف آن بستگی دارد. مهم است که خط تماس طولانی تر از خط دروازه باشد.
قوانین و ابعاد علامت گذاری مستقیماً در منطقه بازی اعمال می شود. اما در طراحی استادیوم فوتبال، توجه به نواحی اطراف زمین پشت خط دروازه و نواحی فنی پشت خطوط لمسی زمین فوتبال مهم است.
 از آنجایی که برای اطمینان از بازی و قرارگیری محوطه فنی، پوشش چمن مصنوعی فراتر از خطوط علامت گذاری زمین فوتبال است.

اندازه یک زمین چمن مصنوعی فوتبال استاندارد چقدر است؟

حداکثر و حداقل ابعاد زمین فوتبال چمن مصنوعی با علامت گذاری: عرض: حداقل 45 متر (50 یارد) و حداکثر 90 متر (100 یارد). طول: حداقل 90 متر (100 یارد) و حداکثر 120 متر (130 یارد). مساحت مزرعه در هکتار چقدر است: از 0.405 هکتار تا 1.08 هکتار (یا از 4050 تا 10800 متر مربع). مهم به یاد داشته باشید!

هنگام طراحی یک زمین فوتبال، لازم است فضایی خارج از زمین بازی (دو یا اوت) فراهم شود. چنین مناطق ایمنی برای بازیکنان در اطراف کل محیط زمین بازی مورد نیاز است. ران ها یا اوت ها - فاصله از لبه زمین بازی تا اولین صندلی ها، که امکان حرکت آزادانه بازیکنان و مسئولان مسابقه را فراهم می کند. فضای آزاد خارج از سایت باید با سطح یکنواخت باشد.

اندازه دوی ها (نیازهای فیفا و یوفا): حداقل 1.5 متر در اطراف کل زمین فوتبال، از همان سطح چمن مصنوعی زمین بازی. کاشی ها پشت پوشش چمن مصنوعی گذاشته می شوند یا یک تردمیل قرار دارد.

 زمین فوتبال برای مسابقات بین المللی چند متر است؟

طول: حداقل 100 متر (110 yd) و حداکثر 120 متر (130 yd). عرض: حداقل 64 متر (70 yd) و حداکثر 75 متر (80 yd). اندازه منطقه ایمنی: 7.5 متر پشت خط دروازه و 6 متر در کناره های زمین بازی. بنابراین مساحت کل زمین شامل زمین بازی و محوطه اطراف تا ردیف اول صندلی ها 120 متر در 80 متر است. برای رویدادهای مهم و مسابقات مهم که در آن هجوم رسانه ای زیادی انتظار می رود، باید به 125 متر در 85 متر افزایش یابد. توصیه های فوق برای پارامترهای زمین فوتبال برای برگزاری جام های جهانی اهمیت فوق العاده ای دارد. که اجرای آن توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دقت رصد می شود.

نشانه های فوتبال زمین فوتبال باید به شکل مستطیل باشد. با خطوط ثابت نشان داده شده است. پوشش چمن مصنوعی سبز علامت گذاری زمین فوتبال با چمن مصنوعی سفید هم ارتفاع با چمن مصنوعی کل زمین اعمال می شود.
 همه خطوط باید یک عرض داشته باشند، اما بیش از 12 سانتی متر (5 اینچ) نباشد. به طور کلی پذیرفته شده است که عرض علامت گذاری استاندارد برای فوتبال 10 سانتی متر است. خطوط علامت گذاری باید پیوسته باشند و در ناحیه ای که محدود می کنند قرار گیرند.
 دو خطی که زمین فوتبال را در امتداد اضلاع طولانی محدود می کنند، خطوط کناری و دو خط کوتاه را خطوط دروازه می نامند. از چمن مصنوعی مصنوعی سفید می توان برای علامت گذاری زمین فوتبال با چمن مصنوعی طبیعی استفاده کرد.

 میدان مرکزی چیست؟  چگونه می توان محل مرکز میدان را تعیین کرد؟

 در هر یک از نیمه‌های وقت‌های عادی و اضافه و همچنین پس از هر گل، بازیکنان دو تیم برای زدن ضربه ابتدایی به مرکز زمین می‌روند. برای محاسبه موقعیت مرکز زمین، زمین فوتبال توسط خط وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. خط وسط نقاط میانی خطوط کناری زمین فوتبال را به هم متصل می کند. مرکز زمین در وسط خط مرکزی مشخص شده است که دور آن دایره ای به شعاع 9.15 متر (10 یارد) کشیده شده است.

 محوطه دروازه. ابعاد دروازه محوطه دروازه (منطقه دروازه بان) در سمت راست و چپ زمین فوتبال مشخص شده است. این منطقه ای است که دروازه بان یا بازیکن دیگری از آن ضربه گل می زند. از نقاط 5.5 متری (6 یارد) از داخل هر تیرک دروازه، در زوایای قائم به خط دروازه، دو خط در داخل ترسیم می شود. این خطوط توسط خطی موازی با خط دروازه به هم متصل می شوند و یک مستطیل بسته را تشکیل می دهند. ابعاد محوطه دروازه: 18.32 (20 یارد) در 5.5 متر (6 یارد).

 محوطه جریمه چیست؟

 ابعاد محوطه جریمه یک محوطه جریمه در هر نیمه از زمین فوتبال مشخص شده است. این منطقه برای موقعیت مکانی بازیکنان تیم های فوتبال در هنگام شکستن یک ضربه پنالتی ضروری است. اندازه یک محوطه جریمه استاندارد زمین فوتبال: 40.32 (44 yd) در 16.5 متر (18 yd). در داخل محوطه جریمه، در مرکز خط دروازه و در فاصله 11 متری (12 یاردی) از آن، علامت پنالتی قرار می گیرد. در خارج از محوطه جریمه، یک قوس دایره ای به شعاع 9.15 متر (10 یارد) کشیده شده است. مرکز این قوس در علامت 11 متری است.

 بخش های گوشه چیست؟

ابعاد بخش های گوشه در هر یک از چهار گوشه زمین فوتبال، یک قوس به شعاع 1 متر (1 یاردی) کشیده شده است که در مرکز گوشه زمین قرار دارد و قسمتی را برای ضربات کرنر مشخص می کند.
 در فاصله 9.15 متری (10 یارد) از لبه های بخش های کرنر، در خطوط دروازه، ممکن است از علامت هایی برای تعیین فاصله بازیکنان در هنگام زدن ضربه کرنر استفاده شود.
 میله پرچم تمام گوشه های زمین فوتبال باید پرچم هایی روی میله های پرچم حداقل 1.5 متر (5 فوت) با بالای نوک تیز داشته باشند. منطقه فنی در استادیوم محوطه فنی به گونه ای طراحی شده است که مسئولان تیم، بازیکنان تعویضی، کادر فنی را در خود جای دهد.
تعداد نفرات بر اساس قوانین مسابقه تعیین می شود. توصیه می شود برای تعیین مکان نزدیک زمین فوتبال از علامت گذاری استفاده کنید.

 گل فوتبال ابعاد دروازه فوتبال چیست؟

گل های زمین فوتبال باید در مرکز هر یک از خطوط دروازه قرار گیرند. آنها می توانند از چوب، فلز یا مواد دیگر مطابق با استانداردهای فیفا ساخته شوند.
 گل برای یک زمین فوتبال با اندازه کامل: عرض دروازه (فاصله بین پست ها): 7.32 متر (8 yds). ارتفاع دروازه (پایین تیر عرضی به زمین): 2.44 متر (8 فوت). تیرک دروازه و تیر عرضی باید سفید و با عرض یکسان باشد که از 12 سانتی متر تجاوز نکند (مانند تمام خطوط علامت گذاری).

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • علی اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی