بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

  • ۰
  • ۰

آماده سازی زیرزمینی که چمن مصنوعی روی آن قرار می گیرد، به منظور دستیابی به نتیجه نهایی بهینه و طولانی مدت، چه برای مصارف تزئینی، چه برای ساخت زمین ورزشی و چه برای جایگزینی چمن طبیعی، اهمیت اساسی دارد.

اگر برای تراس یا فضاهای بیرونی کوچک در بیشتر موارد می‌توانید خودتان دست به کار شوید، برای نصب سطح کاذب روی سطوح بزرگ یا زمین بازی، توصیه می‌شود به دست‌های متخصصی که قادر به انجام این کار هستند تکیه کنید. آماده سازی زمینی که میزبان چمن مصنوعی خواهد بود.

اگر با کارهای چمن آشنا هستید، باید مراحل زیر را برای آماده سازی سطح در نظر داشته باشید. این عملیات اولیه را به هیچ وجه نباید نادیده گرفت، خطر به دست آوردن یک نتیجه تقریبی است که نه تنها انتظارات شما را برآورده نمی کند، بلکه شما را مجبور می کند زمان و پول بیشتری برای اصلاح اشتباهات انجام شده سرمایه گذاری کنید.

سطح مناسب برای گذاشتن چمن های مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی حیاط به خوبی با هر نوع سطح داخلی یا خارجی سازگار است.

در مورد فضای داخلی همه چیز بسیار ساده تر است، فقط سطوح چمن مصنوعی را روی کاشی ها قرار دهید و آنها را با وزنه یا نوار چسب دو طرفه مسدود کنید. همین امر در مورد سطوح خارجی مانند بالکن یا تراس نیز صدق می کند.

وقتی نواحی بیرونی پوشیده شده باشند، همه چیز پیچیده تر می شود.

آماده سازی زمینی که ورقه های چمن مصنوعی روی آن چیده می شود نیاز به کار دقیق و دقیقی دارد. خاک علاوه بر همگن بودن، خطی بودن و زهکشی بودن، باید شیب مناسبی نیز داشته باشد تا خروج آب باران را تسهیل کند. بیشتر سطوح چمن مصنوعی دارای سوراخ هایی هستند که اجازه عبور آب را می دهد و از ایجاد رکود جلوگیری می کند، باران همچنان باید از بین برود تا از آسیب به چمن مصنوعی جلوگیری شود.

 

پس از ایجاد مقدمات لازم، بیایید ببینیم مراحل آماده سازی زمین چیست، از چه موادی برای ایجاد یک پایه تخلیه برای قرار دادن زیر چمن مصنوعی و نحوه قرار دادن رول های چمن مصنوعی استفاده کنیم.

طرز تهیه پایه

اولین کاری که باید انجام دهید این است که علف های هرز را از بین ببرید و از علف کش برای جلوگیری از تولد مجدد آنها استفاده کنید. پس از این عملیات می توان شروع به فشرده سازی و تسطیح زمین کرد و سپس به آن شیبی داد که به خروج آب باران کمک کند.

چه موادی را زیر چمن های مصنوعی قرار دهیم

پس از تسطیح و فشرده سازی خاک، نوبت به ایجاد لایه زهکشی در زیر چمن مصنوعی می رسد. موادی که بیشتر برای این منظور استفاده می شود شن یا ماسه است.

در بالای سطح تخلیه، توصیه می شود یک پارچه ژئوتکستایل اضافی قرار دهید که دو وظیفه اصلی دارد، اول جلوگیری از آسیب رساندن عناصر زیرین به سطح، دوم جلوگیری از عبور ماسه از سوراخ های داخل. ورق چمن مصنوعی

پس از انجام این عملیات آماده سازی، می توان با استفاده از یک نوار مفصلی، رول های چمن مصنوعی را با دقت روی زمین گذاشت تا آنها را به یکدیگر بسته نگه دارد. هنگامی که سطح چمن مصنوعی به خوبی چیده شده است، می توانید به عملیات چسباندن که باید بسیار دقیق باشد ادامه دهید، زیرا کوچکترین اشتباه ممکن است تمام کارهای انجام شده تا کنون را خراب کند. پس از فیکس شدن رول ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لایه شن و ماسه برای پر کردن آن پهن کنید.

آیا می خواهید باغی زیبا و مرتب داشته باشید بدون اینکه هزینه زیادی برای نگهداری آن هزینه کنید؟ یکی از بهترین گزینه ها در این مورد چمن مصنوعی است. اگر به خوبی و با اصالت قرار گیرد، جلوه بسیار خاصی به فضای بیرونی شما می دهد. تنها چیزی که نیاز دارید چند ایده برای باغ چمن مصنوعی است که در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد.

علاوه بر بهترین ایده ها برای باغچه های چمن مصنوعی، نحوه چیدن آن و مزایای آن را نیز توضیح خواهیم داد. پس چیزی برای نوشتن و یادداشت برداری بیاورید.

چگونه با چمن مصنوعی باغ بسازیم

نصب چمن مصنوعی بسیار ساده است

قبل از ارائه ایده هایی برای باغچه های چمن مصنوعی، بیایید نحوه چیدن آن را توضیح دهیم. اول از همه باید زمینی را که می خواهیم در آن قرار دهیم آماده کنیم. اساساً شامل حذف علف های هرز و تخلیه آن می شود. علاوه بر این، استفاده از علف کش توصیه می شود. هنگامی که زمین آماده شد، زمان آن است که آن را هموار کنید. برای انجام این کار، بی نظمی ها را با ماسه رودخانه پر کنید، به عنوان مثال، همه چیز را در همان ارتفاع قرار دهید. سپس نوبت به پهن کردن توری علف های هرز می رسد و آن را با چوب محکم می کنیم. این از رشد گیاهان در زیر چمن مصنوعی جلوگیری می کند. البته این فقط در صورتی ضروری است که روی بتن کار نکنید.

 

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • علی اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی