بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

بررسی چمن مصنوعی

نقد و بررسی انواع چمن مصنوعی

  • ۰
  • ۰

پله های چمنی در فضای راه پله

ایجاد پله های چمنی یکی از تکنیک های سازماندهی امداد است. برای این کار، پله های خاکی در شیب چیده شده است که با چمن کاشته می شود. با تغییر شکل و اندازه آنها، استفاده از مواد اضافی، ترکیب چمن با گیاهان دیگر، می توانید ترکیبات زیبا و کاربردی ایجاد کنید.

راهروی چمنی انتخاب یک تکنولوژی

راه های مختلفی برای ساختن راهروی چمن مصنوعی چمن وجود دارد.

تراس ها پله ها در زمین شکل می گیرند، یا با یک چمن با چمن متراکم، یا (اختیاری) با یک ژئوگرید تقویت می شوند. مناسب برای شیب های ملایم، پله های طولانی و عریض با ارتفاع کم.

با دیوارهای حائل. لبه هر پله با دیوار حائل جداگانه ای تقویت می شود که خاک روی آن قرار می گیرد. این روش با اختلاف شیب و ارتفاع زیاد بین پله ها استفاده می شود.

با تقویت لبه پله ها. در صورت وجود خطر جابجایی خاک و تغییر شکل پله های خاکی، با شیب متوسط ​​یا زیاد انجام می شود.

با تخصیص قسمت عملکردی. پله های باریک مستحکم (ساخته شده از تخته سنگ، سنگفرش، چوبی) در سراسر شیب ساخته شده و یک راه پله چمنی تزئینی در کنار آنها چیده شده است.

چمن مصنوعی در منزل کاربردی بسیاری دارد. برای حیاط و تراس یا حتی میتوانید چمن مصنوعی پشت بام را در نظر بگیرید.

هر چه بیشتر روی پله های چمن راه بروند و شیب آن بیشتر باشد، باید پله ها را بهتر تقویت کرد. اگر راه پله تزئینی است و دائماً روی آن راه نمی رود، می تواند کاملاً گیاهی باشد (بدون مواد تقویت کننده اضافی).

پله های چمنی در پارک شهر

 

بهترین مواد برای استفاده چیست؟

با بار سنگین روی پله ها در پایه آن، آنها را با شن، سنگ خرد شده یا ماسه پر می کنند، دیوارهای حایلی می سازند که خاک را روی پله ها نگه می دارد و هنگام پروفیل، خاک را به خوبی فشرده می کند. اگر شیب ملایم باشد و بار زیاد نباشد، کافی است پروفیل را انجام دهید - مراحل را تشکیل دهید، خاک را فشرده کنید. برای دستگاه پله ها از مواد دو گروه استفاده می شود: محوطه سازی و تقویت یا تزئین اضافی پله ها.

چندین گزینه محوطه سازی وجود دارد.

چمن. بهتر است از بلوگرس چمنزاری مقاوم در برابر لگدمال استفاده شود. اگر بار بسیار زیاد است، یک چمن ورزشی بکارید یا بگذارید. اگر منطقه به شدت سایه باشد، فسکوی قرمز (چمن مقاوم در برابر سایه) به مخلوط چمن اضافه می شود.

خزه. برای تزئین پله های سنگی یا سنگفرش استفاده می شود. فقط برای مناطقی مناسب است که روی آنها راه نمی رود (منطقه تزئینی). آنها می توانند راه پله ای را در یک سایه ثابت، در یک مکان مرطوب (به عنوان مثال، نزدیک یک حوض) ترتیب دهند.

غلات تزئینی. از آنها برای ایجاد لهجه در محوطه سازی در مناطقی استفاده می شود که در آن پا نمی گذارند. همراه با آنها می توانید گل های سالانه یا چند ساله، بوته های کم بکارید.

گیاهان پوشش زمین. اگر پله ها فقط تزئینی باشند، روی آنها راه نخواهند رفت، گونه های پوشش زمین ممکن است حتی راحت تر از چمنزار باشند. آنها نیازی به مراقبت مداوم ندارند، پوشش متراکمی را تشکیل می دهند.

 

برای ترتیب و تقویت مراحل می توانید از:

 

سنگ فرش برای قاب بندی لبه یا سنگ فرش بخشی از سطح؛

میله ها یا تخته های چوبی؛

تخته سنگ ها (اگر آنها را در یک الگوی شطرنجی قرار دهید، دیدنی به نظر می رسند).

اسلب های سنگی (نصب شده به صورت عمودی، بالابرهای تشکیل دهنده یا افقی)؛

بلوک های مستطیلی بتنی (پله ها یا لبه های آنها)؛

کلینکر یا آجر (برای سنگفرش یا ساخت دیوارهای حائل کم).

برای یک راه پله چمنی، طراحی انتقال بین زمین و لبه پله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر از چوب یا تخته، بلوک های بتنی یا سنگ فرش استفاده شود، سطح آنها ممکن است بالاتر از سطح زمین باشد. این خطرناک است - شما به راحتی می توانید در چنین لبه یک پله تلو تلو بخورید. برای چیدمان مناسب لبه، خاک به خوبی فشرده می شود، با یک چمن متراکم کاشته می شود. سطح اصلی پله باید بالای قاب آن باشد. راه دیگر این است که یک قاب پهن بسازید تا لبه صاف پله را تشکیل دهد.

 

پله های چمن مصنوعی

 

چگونه به سادگی یک راه پله چمن بسازیم؟

عرض و طول مراحل برای آن با بزرگی و طول شیب محاسبه می شود. در صورت امکان، بهتر است طول پله ها را افزایش دهید و در عین حال فرود ملایمی داشته باشید: به این ترتیب پله ها دیدنی تر به نظر می رسند و ایمن تر می شوند.

اگر شیب زیاد باشد باید در امتداد آن نرده تعبیه شود. اگر دهانه ها پهن باشند، می توان آنها را در کنار یا در مرکز قرار داد. نرده ها به ویژه در صورتی مهم هستند که پله ها تماماً چمنی باشند - بعد از باران، صبح ها یا عصرها که شبنم روی چمن وجود دارد، ممکن است لغزنده باشند. نرده ها را می توان با شیب ملایم کنار گذاشت یا اگر از پله ها به سختی استفاده شود.

پله های چمنی نیاز به نور دارند. در طرفین دهانه ها نصب می شود تا به خوبی روشن شوند. اگر راه پله فقط تزئینی باشد، روی آن راه نمی رود، می توان لامپ ها را در بالابرها یا سطح چمن قرار داد. این کار آنها را در عصرها زیبا می کند.

در صورت استفاده از دیوارهای حائل، زهکشی در پایه آنها بالای سطح زمین انجام می شود. برای انجام این کار، می توانید یک لایه شن یا قلوه سنگ بریزید. زهکشی خاک و دیوارهای حائل را از آب های زیرزمینی و سطحی محافظت می کند.

 

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • علی اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی